Training sociale weerbaarheid en zelfbeheersing kinderen (6-8 jaar)
29 november 2021
om
17:45
Training weerbaarheid kinderen: kom voor jezelf op!
Doel van de training
De training is gericht op het vergroten/herstellen van de eigen kracht en het inzicht bij het kind, als ook het kunnen bedenken en (durven) inzetten van oplossingsrichtingen in situaties waarin een beroep gedaan wordt op de persoonlijke weerbaarheid en assertiviteit van het kind (tegen zowel leeftijdsgenoten als volwassenen). Bekende voorbeelden van negatief gedrag zijn pesten en groepsdruk en dit gedrag wordt uiteraard uitvoerig tijdens de training behandeld.
Het voelen, denken en doen komen meer met elkaar in evenwicht. Kinderen die de training hebben gevolgd geven aan meer zelfvertrouwen te hebben gekregen, minder bang te zijn en beter te weten wat ze kunnen doen in nare of bedreigende situaties. Ook kunnen ze beter de grenzen van een ander waarnemen en vooral jongens vinden het minder ongewoon om over gevoelens te praten.
Ouders ervaren de lessen vaak als steun bij de opvoeding. Er wordt tijdens de groepstraining gewerkt met persoonlijke leerdoelen.
Activiteiten
Spel- en beweegvormen waarbij de eigen weerbare oplossingsrichtingen en strategieën worden verkend. Veel doen!
Groepsgesprekjes
Rollenspellen
Zelfverdediging (proportioneel)
(zelf-) Reflectiemomenten
Resultaten
De kinderen hebben meer inzicht in oplossingsstrategieën en vaardigheden verworven om voor zichzelf op te komen in voor hen lastige situaties
De kinderen kunnen hun eigen gevoelens en grenzen én die van een ander beter onder- en herkennen
Verbetering van emotie- en zelfbeheersing
Verbetering van houding, uitstraling, stemgebruik en zichzelf op proportionele wijze kunnen verweren
Duur en groepsgrootte training
5 Trainingen van 1 uur + 1 oudervoorlichting
De grootte per groep bedraagt minimaal 4 en maximaal 12 kinderen
Optioneel: 1 maand gratis karate
Overig
Bij de laatste training ontvangen de kinderen een certificaat
Tijdens of na het trainingsprogramma mag je kind 1 maand GRATIS meedoen met karateles
Intake en kosten
De intake verloopt zowel telefonisch als schriftelijk via een vragenlijst, waardoor de doelstelling voor de trainer inzichtelijker wordt
De kosten voor de training bedragen € 289,00 per persoon, inclusief het bijbehorende lesmateriaal. Facturatie via PGB is niet mogelijk
Als je kind al karateles bij ShoShin volgt, dan wordt 1 maand contributie karate afgetrokken van de kosten van de training
Data eerstvolgende training
Het gaat om 5 trainingsdagen van 1 uur per keer. Alle dagen zijn gepland op de woensdag van 13.45 tot 14.45 uur. Let op: Er is geen les op 14-10 (i.v.m. vakantie).
20-09
27-09
04-10
11-10
18-10
Datum oudervoorlichting: De oudervoorlichting vindt plaats op dinsdag 27-11 van 19.15-20.15 uur. Let op: deze oudervoorlichting is strikt voor ouders en/of verzorgers (d.w.z. geen kinderen)!
Wij gebruiken cookies om onze site en onze service te optimaliseren.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.